Planowane jest utworzenie 5 oddziałów klas pierwszych z autorskimi programami nauczania matematyki. W trzech klasach realizowany będzie szkolny autorski program nauczania matematyki i informatyki, natomiast w dwóch program nauczania matematyki napisany przez prof. UW Wojciecha Guzickiego.
1) Szkolny autorski program nauczania matematyki i informatyki.
Celem programu jest zapewnienie uczniom zainteresowanym matematyką możliwości pogłębiania wiedzy i umiejętności matematycznych przez zastosowanie Technologii Informacyjnej, kształcenie umiejętności dostosowania narzędzi informatycznych do rozwiązywania problemów matematycznych.
Szczególnie istotne w programie jest:
– kształcenie umiejętności dostrzegania, porządkowania i wykorzystywania wiedzy z różnych źródeł, rozważnego i umiejętnego korzystania z mediów, szczególnie Internetu;
– przygotowanie do twórczego rozwiązywania problemów przez wykorzystanie Technologii Informacyjnej w łączeniu różnych elementów wiedzy;
– kształcenie umiejętności konstruktywnej pracy w grupie;
– rozwijanie własnych zainteresowań; sprawności umysłowych i wyobraźni przestrzennej;
– poszerzenie i pogłębienie wiadomości i umiejętności matematycznych przez wykorzystanie specjalistycznego oprogramowania komputerowego.
2) Autorski program nauczania matematyki opracowany przez prof. UW Wojciecha Guzickiego realizowany od 2010 roku w dwóch klasach na każdym poziomie. Program ten rozszerza treści i zakres materiału przewidywanego w podstawie programowej dla gimnazjum.
Rozszerzenie polega przede wszystkim na:
– położeniu większego nacisku na rozwiązywanie zadań na dowodzenie;
– zwiększeniu trudności zadań proponowanych uczniom, tak, by przygotować ich do konkursów i olimpiad;
– rozszerzeniu treści nauczania o te tematy, które odgrywają istotną rolę w Olimpiadzie Matematycznej Gimnazjalistów, np. elementy kombinatoryki, elementy teorii liczb (własności relacji podzielności, liczby pierwsze), dowodzenie nierówności itp.;
– pogłębieniu tematów znajdujących się w programie nauczania o te treści, które będą przydatne przy rozwiązywaniu zadań konkursowych (np. geometria płaska i przestrzenna).